Wednesday 30 March 2011

...KECANTIKAN....

5 Tip untuk kempiskan perut dengan berkesan

(hasil nukilan internet.)

Bagaimana  nak  membuang   lemak  di  bahagian  perut?   Ini  menjadi   topic  yang   selalu menjadi bualan. Baca tip-tip bawah ini untuk membuang lemak yang tidak dikehendaki dan nampakkan otot di bahagian perut anda.

1) Makan makanan yang betulUntuk  mengempiskan  perut  kita  perlu  makan  makanan  yang   seimbang  didalam makanan  harian  kita  kerana  diet  yang  betul  boleh  membuang   lemak    di  bahagian perut.  Makan   yang   betul   sepatutnya  mengandungi   karbohidrat   kompleks,   fiber, vitamin dan mineral, “lean protein” , ikan dan the hijau.

2) Tinggalkan makanan ringan atau fast foodMakan makanan ringan dan makanan segera adalah tidak baik untuk kesihatan dan akan  membuatkan   lemak   berkumpul   di   bahagian   perut   jika   diambil   dengan berlebihan.  Kita  sepatutnya  menggelakkan  mengambil  karbohidrat  yang  diprocess, gula,  makan  goreng(”deep   fried   food”   ),  makanan   segera  dan  ape   jua  makanan berlemak.

3) berhenti makan lewat malam.Kebanyakkan  orang  akan   terus   tidur   selepas  makan   lewat  malam.   Ini  bermakna lebihan gula yang dimakan semasa makan lewat malam akan ditukar kepada lemak kerana badan tidak boleh membakar lemak semasa kita tidur.


4) Kurangkan minum soda, jus atau minuman bergula.Soda,     Jus   asli   atau  minuman   bergula  mengandungi   banyak   kalori   dan   akan merosakkan   usaha   kita   untuk  mengempiskan   perut.  Berhenti  minum  minuman bergula dan banyakkan minum air kosong atau air mineral.

5) Latihan kardio dan berat.Melakukan senaman kardio adalah amat penting untuk mengempiskan perut kerana senaman   ini  dapat  membakar  kalori   lebih  banyak  dari  melakukan  senaman  perut. Contoh senaman kardio seperti jogging, berjalan. Dan menaiki tangga.

Harap dengan tip-tip yang diberi dapat membantu anda dalam usaha anda mendapatkan bentuk badan yang di ingini…
Untuk menurunkan berat badan dengan cepat...

4 comments:

  1. sebenarnyer..nie sebgai panduan bg i cz ...bdn i sudh naik berkilo2...abis cloth dh x muat...

    ReplyDelete
  2. ok..am sesama la kite berusaha yer..caiyok3333

    ReplyDelete
  3. haha....masing2 kena diet...termasukla i:))

    ReplyDelete